I dag lancerer vi ”Vores Administration” - Find jeres næste kasserer hos os!

Vores Administration kan være svaret næste gang I stiller spørgsmålet ”Hvem vil være kasserer i foreningen?"

August 16, 2021

I dag lancerer vi ”Vores Administration” – en service til de ejerforeninger, grundejerforeninger og laug, der gerne vil have hjælp til kasserer-opgaven. Vores Administration står for at betale regninger, holder styr på medlemsinformationerne, opkræver kontingent og laver årsregnskab. Det er svaret på spørgsmålet: ”Hvem skal være vores nye kasserer?”

Vores Administration er en service til de frivillige i bestyrelserne, der gerne vil gøre noget for fællesskabet, men helst ikke vil bruge alt deres tid på administration. Vi har skræddersyet servicen til foreninger, så den passer til hvad grundejerforeninger og ejerforeninger har brug for.

Hvorfor en administrations-service?

Efter godt 1,5 års drift af MinEjerforening har vi været i kontakt med mange grundejerforeninger, ejerforeninger, vej- og digelaug på tværs af hele Danmark. Det har været en dejlig oplevelse at tale med så mange engagerede frivillige, der gør en indsats for det lokale fællesskab i Danmark.

Vi er blevet taget imod med venlighed og nysgerrighed. De mennesker vi har talt med, har udtrykt en positiv interesse for administrations-systemet ’MinEjerforening’. Det er vi både glade for og taknemmelige over.

Nogle af samtalerne har hængt ved, også et par timer og dage efter samtalen. I vores team på MinEjerforening har vi talt nogle af situationerne igennem. En dygtig og arbejdsom kasserer, der var oppe i årene sagde: ”Jeg er kasserer og har været det i 8 år. Jeg vil egentlig gerne gå af, men vi kan ikke finde en anden, der kan tage over, og så er jeg jo nødt til at fortsætte”.

Det var en svær samtale. Personen hverken brokkede eller beklagede sig, men ville egentlig gerne stoppe. Og efter 8 år vil de fleste formentlig medgive at vedkommende har gjort sit for fællesskabet. Det var så loyaliteten der gjorde, at vedkommende ikke bare stoppede og lod foreningen stå.

I en anden samtale, hvor vi diskuterede rollen som administrator for en større grundejerforening med over 35 medlemmer sagde formanden: ”Administrationen, den skiftes vi til. Altså internt i bestyrelsen, for der er ingen, der rigtig får gejst af at sidde med girokortene og afstemme bankkontoen”

Det var især på baggrund af mange samtaler som disse to, at vi besluttede os for at undersøge, hvilke muligheder der egentlig findes på markedet for ejerforeninger og grundejerforeninger.

Mange er for små

Det blev hurtigt klart, at mange grundejerforeninger, ejerforeninger, vejlaug og digelaug faktisk er for små, til at kunne købe administration hos revisorer eller administrationshusene. Deres servicepakker er vældigt omfattende, basisomkostningerne ligger typisk langt over 50.000 kr. og ekstra tilkøb af arbejdstimer starter ved 1250,- for en junior medarbejder. Det er med andre ord rigtig dyrt at købe assistance. Det kræver enten en meget velhavende ejerforening eller en væsentligt størrelse for ejerforeninger. Det gælder især for grundejerforeninger hvor bidraget traditionelt set er lavt, i forhold hvad man betaler til en ejerforening.

I dialogen med formænd og kasserere fra hele Danmark, kom det frem, at kun få havde forsøgt at købe assistance professionelt, men alle var blevet overrasket over prisniveauet. Hos MinEjerforening konkluderede vi, at der er behov for en professionel administrationsydelse til grundejerforeninger, ejerforeninger og laug.

Derfor har vi over sommeren arbejdet non-stop på at lancere Vores Administration. Her kan I få en af vores dygtige økonomer som kasserer i jeres forening, uanset størrelse. Der er ikke inkluderet alt muligt unødvendigt, i ikke har brug for. Prisen er fast, lav og passer til alle størrelser. Selv grundejerforeninger på under 20 parceller kan være med.

Vi bruger systemet fra “MinEjerforening” og tilsætter så et godt miks af unge studerende indenfor økonomi og administration, samt nogle erfarne frivillige fra grund- og ejerforeninger. Det er den kombination der gør, at vi siger, at vi forstår os på hverdagen i foreningen. Samtidig med at vi kan love, at der er styr på vores administration.

Vi er allerede godt igang

Vores Administration er blevet taget godt imod allerede inden lanceringen. Flere foreninger har nemlig fået mulighed for at blive en del af Vores Administration lige op til lanceringen. De har derfor været med til at forme ydelseskataloget.

”Vi har sammen lavet en servicepakke, der dækker alle de grundlæggende behov, men intet af det specielt komplicerede, og derfor kan vi gøre det meget billigere end de øvrige på markedet. Hos Vores Administration kan alle være med” afslutter Kasper Frandsen.

Vores Administration har allerede grundejerforeninger ombord og selve it-platformen kører i dag over 1.500 bopæle i Danmark. Læs mere om Vores Administration på hjemmesiden her.