MinEjerforening optages i Aarhus Universitets Acceleratorprogram

August 13, 2021

MinEjerforening udvalgt til "NEXT" - Acceleratorprogram

MinEjerforening har netop fået tildelt en plads i det attraktive acceleratorprogram ”NEXT” på Aarhus Universitet. (Siden er på engelsk). Det er sket efter præsentationer af teamet, IT-platformen og de værdier, som vi arbejder efter. MinEjerforening bliver den niende virksomhed, som er startet af studerende, der får en plads i programmet.

”Vi er taknemmelige for at have fået så fine vurderinger af bedømmelsesudvalget. Det er en virkelig god afslutning på vores første år med MinEjerforening, og så giver det os et fedt boost her fra starten af 2021”, fortæller Kasper Frandsen.

”Først og fremmest er optagelsen i programmet et skulderklap fra bedømmelsesudvalget, der består af repræsentanter fra Aarhus Universitet og det etablerede erhvervsliv i byen. Deres vurderinger er baseret på, om ambitionerne er realistiske. Det er altså en anerkendelse af systemets holdbarhed, markedsmulighederne og det langsigtede behov for det, som vi kan i MinEjerforening”, siger Kasper Frandsen.

NEXT lægger udover projektets modenhed og seriøsitet også vægt på de personer, der står bag initiativet. Her tæller personlig hjælpsomhed, initiativ og lyst til at bidrage til iværksættermiljøet på Aarhus Universitet også med.

Med optagelsen i NEXT får MinEjerforening også stillet lokaler til rådighed på universitetet, adgang til en række masterclasses og eksperter inden for områder som ledelse, jura og revision. Teamet forventer, at det vil kunne hjælpe med nye udviklingsmuligheder. Selve teamet bag MinEjerforening er også udvidet til i alt fire personer, så muligheden for at få flere kontorpladser er godt timet. NEXT-programmet løber i ét år med mulighed for forlængelse i op til to år i alt.

Fotos: Thekitchen.io

Status på år 1: MinEjerforening er kommet rigtig godt fra start

Det første arbejde på MinEjerforening startede i foråret 2020, netop som Danmark lukkede ned på grund af COVID-19. Trods udfordringer med at arbejde med distance og en generel nedlukning, har året budt på en række positive oplevelser.

MinEjerforening modtog i foråret 2020 iværksætterlegatet ’Early Cash’ fra Grundfos & Aarhus Universitet, som var et godt rygstød at starte på. I efteråret 2020 tildelte Fonden for Entreprenørskab ”MinEjerforening” og Kasper Frandsen ’Mikro-Legatet’ på kr. 50.000, som er blevet anvendt til at videreudvikle og styrke administrationsplatformen.

”Vi er taknemmelige for den støtte, man får, når man også selv lægger kræfter i arbejdet”, siger Kasper Frandsen. ”Det gælder faktisk i lige så høj grad de gode legater, som vi har modtaget, som det gælder alle de frivillige fra foreningerne. Vi har rigtig stor gavn af dem, der bidrager med ideer, gode råd og hjælp til fejlfinding i systemet”, fortsætter Kasper. ”Det er vores ambition at klø på og senere gå efter en af de større støttemuligheder, så vi fortsætter med at udvikle platformen til gavn for alle de frivillige i ejerforeningerne”, afslutter han.

Løbende udvikling af IT og teamet

MinEjerforening har lavet 2 ’releases’ siden starten. ”Release” er engelsk for ”udgivelse” af selve platformen. Som med bøger, der kan komme i flere oplag, er en ’release’ eller udgivelse, et udtryk for, at man har justeret til, rettet det, der ville være af trykfejl eller justeret i kapitler, hvis det var en bog. For et IT-system betyder det typisk, at man forbedrer brugervenligheden, stabiliteten eller tilføjer nye funktioner.

”Vi har faktisk en 3. udgivelse på vej her i marts”, fortæller Kasper Frandsen, ”hvor vi leverer lidt forbedret stabilitet og så nogle enkelte nye funktioner. Vi får jo løbende forslag og ideer ind fra foreningerne, og dem er vi glade for at arbejde på. Brugerne behøver sådan set ikke foretage sig noget, for udgivelserne rulles ud, uden at man som bruger skal gøre noget. Og så er vi ret varsomme med at ændre på udseendet. Det gør vi helst ikke. Der er mange, der oplever det som temmelig besværligt at skulle til at sætte sig ind i noget nyt, når man lige har vænnet sig til et system, der virker”, smiler Kasper Frandsen.

Der er en samlet oversigt her over de forskellige funktioner, som MinEjerforening kan give til din grundejerforening, ejerforening eller lejerforening.

Fotos: Thekitchen.io