Ny funktion: Hold styr på foreningens økonomi med budget og budgetrapporter

Skab overblik over økonomien med foreningens budget, fravigelser og budgetrapporter direkte i MinEjerforening.

September 7, 2021

MinEjerforening lancerer en budgetfunktion, der skal hjælpe ejerforeninger, grundejerforeninger og laug med ikke blot at udarbejde budgettet, men også sikre løbende opfølgning i bestyrelsen.

Et værktøj til løbende økonomistyring i ejerforeningen

Det er i flere foreninger blevet en vane kun at kigge på budgettet, når det er tid til en årlig generalforsamling i stedet for også at benytte det som økonomisk styringsværktøj i løbet af foreningsåret. Derfor er budgetfunktionen i MinEjerforening interaktiv og sammenkoblet med regnskabssystemet. Dette betyder, at I altid kan se en opdateret sammenligning mellem det faktiske forbrug i foreningen og det budgetterede forbrug. Eventuelle fravigelser vises i både procent og kroner.

"Det er vores håb, at vi med denne funktion kan facilitere de gode snakke om foreningens økonomi og hjælpe med at skabe en dybere forståelse af økonomien på tværs af hele bestyrelsen." Kasper Frandsen, Administrationschef for MinEjerforening

Se præsentationen af budgetfunktionen

I nedenstående video kan du se en gennemgang af den nye budgetfunktion og blive klogere på hvordan jeres forening opretter et budget i MinEjerforening.

En funktion efterspurgt af brugerne

Den nye budgetfunktion er ikke bare et værktøj, vi selv har ønsket - det er udarbejdet på baggrund af ønsker fra ejerforeninger, der i dag benytter MinEjerforening til deres administration og regnskab. Foreningerne har derfor kontaktet os med ønsker omkring funktionens opsætning og andre krav, hvilket nu ligger til grundlag for den endeligt lancerede version.
Budgetfunktionen er bare en af mange eksempler på, at MinEjerforening er et system til foreningerne. Vi går nemlig meget op I at hjælpe hvor vi kan, så de frivillige kan bruge mere tid hvad der skaber værdi for deres medlemmer, hvorfor det altid muligt at bidrage til den fremtidige udvikling af MinEjerforening ved at kontakte os.